dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fonksiyonlar, Temel fonksiyonlar, Grafik ve Dönüşümler | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.1, 1.2 |
2 | Lineer ve kuadratik fonksiyonlar, Polinomlar ve rasyonal fonksiyonlar | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.3, 1.4. |
3 | Üstel fonksiyonlar, Logaritmik fonksiyonlar | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 1.5, 1.6. |
4 | Limit, sonsuz limitler ve sonsuzdaki limitler | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.1, 2.2. |
5 | Sonsuz limitler ve sonsuzdaki limitler, Süreklilik. | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.2, 2.3. |
6 | Türev, türev alma özellikleri, türevin uygulamaları | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.4, 2.5, 2.6, 2.7. |
7 | Türevin uygulamaları, tekrar. | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 2.7. |
8 | ARASINAV - ‘e’ sabiti ve sürekli bileşik faiz, üstel ve logaritmik fonksiyonların türevi. | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.1, 3.2.. |
9 | Çarpım ve Bölüm türevleri, Zincir kuralı, Kapalı fonksiyonların türevi. | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.3, 3.4, 3.5. |
10 | İlgili alan soruları | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 3.6. |
11 | L’hopital Kuralı, Birinci türev ve grafikler | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.3, 4.1. |
12 | İkinci türev ve grafikler, Grafik çizim teknikleri. | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.2, 4.4. |
13 | Grafik çizim teknikleri, Mutlak en büyük ve en küçük değerler. | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.4, 4.5. |
14 | Optimizasyon | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. Section: 4.6. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | "Calculus for Business, Economics, Life Sciences and Social Sciences" by R.A. Barnett, M.R. Ziegler, K.E. Byleen, 13th Edition, Pearson. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Thomas’ Calculus” by Finney, Weir, Giordano |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 22 | |
Toplam | 153 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | |||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | |||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | |||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | |||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest